Man i ljus kostym står vid ett räcke vid en sjö, omgiven av grönska en solig dag.

Sommarhälsning från kommundirektör Pär Thudeen

Vilken vår vi haft! Under de senaste månaderna har vår kommun fyllts av möten, aktiviteter och engagemang. Tusen­tals människor har samlats vid 10-mila på Bredstorp, Tranås Live, valborgsfiranden och invigningen av Lilla Torg. Det är härligt att se hur mycket som händer när människor möts och vill bidra.

Vi har också fått flera fina kvitton på det arbete som görs i kommunen. Bland annat har vi rankats högst i Sverige för vår bygglovshandläggning, utsetts till den mest attraktiva arbetsgivaren bland kommuner och uppmärksammats för vårt arbete med hållbar omställning.

Det finns mycket att vara stolt över. Utmärkelser och fina resultat är förstås glädjande, men det som gör mig allra mest stolt är det engagemang som finns i vår kommun. Hos föreningar, företag, medarbetare och invånare som på olika sätt bidrar till att göra vår kommun lite bättre.

Den kraften är viktig att ta vara på. Som kommun ska vi skapa förutsättningar, öppna dörrar och undanröja hinder. Men det är tillsammans som vi får saker att hända. Det är tillsammans vi skapar den plats som vi är stolta över att kalla hemma.

Nu väntar en sommar fylld av aktiviteter, mötesplatser och förhoppningsvis många fina dagar för både invånare och besökare.

Jag hoppas att du får möjlighet att njuta av sommaren, ta vara på ledigheten och uppskatta allt det som gör Tranås till en så bra plats att leva på.

Tack för att du är med och bidrar till vår kommun!

Jag önskar dig en riktigt fin sommar!

Med vänliga hälsningar Pär Thudeen, Kommundirektör Tranås kommun.